U Ekonomskoj školi „Braća Radić“ Đakovo volontiranje nije samo izvannastavna aktivnost — ono je postalo važan dio školskog identiteta i odgojno-obrazovnog procesa. U sklopu školskog volontiranja, učenici i profesori nedavno su sudjelovali u edukativnim i interaktivnim radionicama koje je organizirao DKolektiv – organizacija za društveni razvoj.
Tijekom radionica, Jelena Kamenko Mayer i Mirta Kovačević učenicima su kroz zanimljivu prezentaciju približile pojam volontiranja te potaknule razmišljanje o njegovoj ulozi u školi i društvu. Ključna misija susreta bila je uključiti učenike i profesore u dijalog te prikupiti njihove ideje i mišljenja za izradu vodiča koji će unaprijediti rad školskog volonterskog kluba T.E.S.A.
Učenici su dobili priliku osmisliti vlastitu mapu kluba, predložiti konkretne volonterske akcije i zamisliti njihovu realizaciju bez pomoći odraslih. Uz kreativnost i timski rad, učenici su pokazali iznimnu zrelost, preuzeli inicijativu te podijelili vlastita volonterska iskustva. Posebno je ohrabrujuće što su se u aktivnosti uključili i oni učenici koji do sada nisu imali iskustva s volontiranjem.
Oduševljenje, entuzijazam i inovativnost obilježili su cijeli događaj. Prijedlozi koje su učenici iznijeli bit će vrijedan doprinos daljnjem razvoju volonterskog kluba, ali i stvaranju poticajnijeg, inkluzivnijeg školskog okruženja.
Ovakve inicijative ne samo da potiču razvoj empatije, odgovornosti i osjećaja pripadnosti, već oblikuju učenike u svjesne i angažirane građane – temelj svake uspješne zajednice.
Patricia Paradžik, 1.UR








