Svjetski dan potrošača obilježen je u petak 15.3. u našoj školi u okviru predmeta Marketing. Obilježava se s ciljem jačanja svijesti o pravima i potrebama potrošača. Obilježavanje tog dana prilika je da se traži poštivanje i zaštita prava svih potrošača, te da se iskazuje nezadovoljstvo protiv zlouporabe tržišta i društvenih nepravdi koje potkopavaju ta prava.
Prvi put je obilježen 1983.godine na isti datum kada je tadašnji predsjednik SAD-a J.F. Kennedy održao važan govor u Kongresu SAD-a 1962. U „ Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača“ skovao je četiri ključna prava potrošača i to su pravo na sigurnost roba i usluga, pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju, pravo na izbor roba i usluga i pravo potrošača da se čuje njihov glas. S vremenom je potrošački pokret radio na širenju potrošačkih prava. Danas Consumer International ima preko 200 članova i obuhvaća 100 zemalja. Misija im je da budu glas i zagovornici potrošača na forumima za donošenje politika i na globalnom tržištu.
Učenici 3E1 razreda prikupljali su materijale o pravima potrošača kao i o kršenjima njihovih prava. Proveli su istraživanje o poznavanju prava potrošača među učenicima i izradili su pano u školskom holu.
Svrha obilježavanja ovog važnog datuma je otkrivanje novih spoznaja te širenje znanja iz područja prava potrošača u svrhu jačanja učeničkih kompetencija potrebnih za budući život.
Tekst: Bernardica Šušak